Praktische info

Beschrijving & foto’s accommodaties

De beschrijving van de studio’s/appartementen/kamers is steeds een indicatie. Ze zien er over het algemeen hetzelfde uit, rekening houdende met kleine onderlinge verschillen. Vaak zijn appartementen en studio’s privé-eigendom van particulieren die hun appartement naar eigen wensen hebben ingericht. De foto’s bij de beschrijvingen zijn steeds voorbeeldfoto’s van de accommodaties. Deze foto’s worden ons door de verschillende leveranciers bezorgd. Fouten in deze gegevens kunnen Het Reishuis nooit worden tegengesteld.

Keuze accommodatie

Je kan steeds kiezen uit verschillende types van accommodaties, maar LET OP: de Fransen zijn échte specialisten wat betreft ‘plaatsverdeling’. Houd er dan ook rekening mee dat de studio’s/appartementen eerder klein van oppervlakte zijn. Als je graag wat ruimer zit, raden wij je ten stelligste aan om de studio’s/appartementen niet met het maximum aantal personen te bezetten!

  •  Studio’s: een studio is altijd één leefuimte met slaapgelegenheid voor 2 tot 4 personen (slaapbanken)
  • Appartementen: onderscheidt zich van een studio doordat het minstens 1 slaapkamer heeft.

Betrekken/verlaten accommodatie

Studio’s/appartementen zijn beschikbaar op zaterdag (aankomstdag) vanaf ongeveer 17.00 u. Hotelkamers zijn beschikbaar vanaf ten vroegste 13.00 u. Op de vertrekdag behouden we onze kamer / ons appartement tot 's avonds, zodat je nog kan douchen en omkleden voor we op de bus stappen.

Waarborg

De waarborg voor de studio’s/appartementen hangt af van de grootte en de kwaliteit en bedraagt meestal 200-250 euro per persoon. In Frankrijk aanvaarden ze geen cash geld meer, enkel kredietkaart of invuldocument kredietkaart Deze waarborg regel je ter plaatse zelf met de verhuurder van je appartement. In ruil krijg je de sleutel. Op het einde van je verblijf geef je de sleutel terug en ontvangt je je waarborg terug, op voorwaarde dat de studio/appartement zich nog in dezelfde staat bevindt*. Is dit niet het geval, dan kan je waarborg (gedeeltelijk) ingehouden worden door de verhuurder. Ga je hiermee niet akkoord, dan moet je dat rechtstreeks regelen met de verhuurder en niet met Het Reishuis. De afhandeling van de waarborg is m.a.w. te allen tijde een zaak tussen jezelf en de accommodatieverschaffer. Het Reishuis heeft hier geen enkele invloed op en kan dan ook niet aansprakelijk gesteld worden voor meningsverschillen over de waarborg.
Niet van toepassing op hotelkamers.

* Opgelet: ook andere zaken (bv. lawaaihinder, verlies sleutel(s), …) vallen vaak onder het huishoudelijk reglement van de verhuurder. Ingeval van overtreding kan hiervoor ook geheel of gedeeltelijk de waarborg worden ingehouden door de verhuurder.

Schoonmaak studio/appartement

De verhuurders vragen dat je zelf je studio/appartement schoonmaakt. Je kan dat eventueel ook laten doen tegen betaling. Indien je hiervoor opteert, dient je dat zelf te regelen met het immokantoor. Op sommige bestemmingen is de eindschoonmaak reeds inbegrepen (uitgezonderd de keuken). Als dat het geval is, wordt dit uitdrukkelijk vermeld.

Verblijfstaks

De verblijfstaks of toeristenbelasting is een heffing van de Franse & Oostenrijkse overheid. Deze wordt verrekend op je reiscontract.( +/- 15 euro per pers.)

Lakenpakket

Dekens en hoofdkussens zijn in elke studio/appartement aanwezig. Je kan steeds je eigen lakens (1-persoonslakens) of slaapzak en hoeslaken meenemen. Wens je dat niet, dan kan je ter plaatse bij de verhuurder lakens en hoeslakens huren (kostprijs ongeveer € +/-16 per week).
Niet van toepassing op hotelkamers of indien anders vermeld.

Kwaliteit/grootte 

Het Reishuis is slechts een tussenpersoon. Het Reishuis doet al het mogelijke om zo correct mogelijk locaties aan te bieden conform de omschrijving in de brochure als op de website.. Zowel wat betreft grootte als kwaliteit blijft dit een middelenverbintenis.

Eventuele gebreken of ongemakken die de klant vaststelt, moet de klant rechtstreeks afhandelen met het lokale immokantoor. 

ADMINISTRATIE: INDIVIDUEEL OF GEMEENSCHAPPELIJK

  • Individueel reiscontract (1 reiscontract per persoon): Alle reizigers krijgen een eigen factuur en alle reisdocumenten toegestuurd per e-mail. Iedereen betaalt zijn eigen reiscontract. Hiervoor betaal je een extra kost van 12 euro per persoon.
  • Gemeenschappelijk reiscontract met hoofdboeker (er staan meerdere reizigers op het reiscontract vermeld): alle reizigers op het reiscontract ontvangen een exemplaar van het reiscontract. Alle betalingen moeten echter door de hoofdboeker gebeuren! (De hoofdboeker is de persoon die als geadresseerde, dus rechts bovenaan, op het reiscontract staat.)

Betalingen / facturatie

Je betaalt steeds onmiddellijk het voorschot, met vermelding van de gestructureerde mededeling.  Het voorschot bedraagt 30% van de totaalsom van de reis.  Geniet je echter van een vroegboekkorting, dan bedraagt het voorschot 50%.  Het saldo betaal je ten laatste 6 weken voor vertrek (de precieze uiterste betaaldatum staat op je reiscontract). Je krijgt hiervoor geen aparte herinnering!
Gelieve bij ELKE betaling die je uitvoert de gestructureerde mededeling onderaan op je reiscontract te gebruiken (geen naam, hoofdboeker, periode, … vermelden, beperk je tot de gestructureerde mededeling).
Wanneer we je betaling correct ontvangen, krijg je hiervan geen bevestiging. Mocht er een probleem zijn met je betaling dan nemen wij contact op met jou. Niet-betaling wordt nooit aanvaard als annulatie (zie puntje annulatie).

OP- & AFSTAPPLAATSEN WINTER

 

  • Antwerpen /Kontich centrale opstapplaats, inbegrepen
  • Oostkamp + 16 euro
  • Gentbrugge + 12 euro
  • Diepenbeek + 16 euro
  • Leuven + 12 euro

Plannetjes opstapplaatsen:

Opgelet: Indien er te weinig inschrijvingen zijn voor een bepaalde opstapplaats of in het belang van rij- en rusttijden kan het zijn dat sommige opstapplaatsen niet doorgaan. Indien uw opstapplaats niet doorgaat wordt u hier via e-mail van op de hoogte gebracht. Wij gaan automatisch op zoek naar de voor u dichtsbijzijnde opstapplaats. Het eventuele prijsverschil wordt u uiteraard terugbetaald.

Wij rijden met verschillende autocarfirma's. Elke autocar rijdt steeds met minimum 2 ervaren chauffeurs. Alle autocars zijn voorzien van verstelbare zetels, bar, video/dvd en toilet. 

VERTREK EN AANKOMST MET AUTOCAR

Wij vertrekken steeds op vrijdagavond tussen 17.00 u. en 22.00 u. (naargelang de vertrekplaats) en zijn terug op zondagvoormiddag tussen 9.00 u. en 13.00 u.

OP- & AFSTAPPLAATSEN

Zie titel: opstapplaatsen autocarreizen

ETEN EN DRINKEN OP DE BUS

Maaltijden en dranken tijdens de autocarreis zijn niet inbegrepen. Je zorgt zelf voor een lunchpakket. De autocars stoppen ook regelmatig voor zij die onderweg iets willen kopen (hiervan kan afgeweken worden wegens omstandigheden zoals overvolle parkings, veel files, …). Op de autocars wordt er frisdrank, water en soms kleine snacks verkocht aan democratische prijzen. Je mag geen alcohol meenemen op de bus.

Deze strikte richtlijnen zijn er absoluut niet om je het leven moeilijk te maken. Een autocar heeft echter een maximum laadgewicht. Wanneer dat maximum overschreden wordt, gaat dit ten eerste ten koste van de veiligheid en wanneer dit ten tweede dan nog eens aan het licht komt bij een controle, wordt de autocar meteen van de (autosnel)weg gehaald en kan de reis niet verdergezet worden.

Bovendien hebben wij in het verleden al zeer frequent problemen gehad om alle bagage te kunnen laden, zelfs wanneer er nog extra aanhangwagens voorzien worden. Wanneer iedereen deze richtlijnen volgt, geraakt ook iedereen veilig en met alle bagage op de juiste bestemming.

HANDBAGAGE

Je handbagage mag maximum 6 kg wegen. Je mag apart nog een hoofdkussen en/of slaapzak meenemen op de bus, zodat je comfortabeler kan slapen. 

BAGAGE

Je bagage weegt maximum 25 kg! We zijn hier heel streng op. Harde (kunststof) koffers zijn niet toegelaten. Je gebruikt een sporttas, rugzak, zachte koffer, … Vergeet geen bagagelabel aan je bagage te bevestigen. Bij overgewicht zal je moeten bijbetalen aan 10 euro per kilo. Bij overgewicht van meer dan 5 kg zal je een aantal spullen uit je koffer moeten halen en achterlaten tot je aan een aanvaardbaar gewicht komt (en eventueel nog bijbetalen als je toch boven 25 kg blijft).

Je bent te allen tijde zelf verantwoordelijk voor je eigen bagage.

Al onze reizen zijn zo opgebouwd dat je zowel alleen, met 2 of als groep (vanaf 3 personen) een reis kan boeken. Er zijn 2 formules om een reis te boeken.

BEDDENBOEKER (BED)

Je bent alleen of met 2 en wil geen eigen kamer/appartement. In dit geval deel je de accommodatie met andere reizigers in dezelfde leeftijdscategorie. Je kan het type verblijf niet kiezen en hebt ook een beperkte keuze aan hotels & bestemmingen. Ter plaatse kan je, in samenspraak met de overige beddenboekers, beslissen wie met wie een kamer/appartement zal delen. Ga je met 2 personen als beddenboekers mee, dan moet je wel altijd 1 boekingsformulier invullen (waarop je, indien gewenst, kan kiezen voor individuele facturatie)!

Uiterlijk 21 dagen voor vertrek zal jou worden meegedeeld of er voldoende beddenboekers zijn om een kamer-/appartementsindeling te maken. Indien niet, kan de reis doorgaan mits betaling van een single supplement. Op je vraag kunnen wij ook alternatieve reisperiodes/-bestemmingen nakijken. 

GROEPSBOEKER

Je reserveert samen met jouw groep (minimum 2 personen), met 1 boekingsformulier, één of meerdere kamers/appartementen.

ONS TEAM

Op elke bestemming is er een Nederlandstalig monitorenteam van Jongerentravel.be/JTNext.be. Onze monitoren worden ernstig geselecteerd door het monitoren- en opleidingscentrum Sports4Fun vzw. Deze selectie gebeurt op basis van ervaring in jeugd- en/of reiswerking of het bezit van een diploma of attest onderwijs, jeugdwerking, sport,... Heel van onze monitoren zijn in het dagelijkse leven leerkracht of werken met jongeren beroepshalve.  De leeftijd van onze monitoren ligt tussen 20 en 30 jaar. Elk team van monitoren en reisleiders staat bovendien onder leiding van één (of meerdere) hoofdmonitor(en). Dit zijn 'oudere' reisleiders die door hun jarenlange ervaring bij Jongerentravel.be/JTNext.be deze taak mogen opnemen. Wij kunnen ook met trots zeggen dat AL onze monitoren en reisleiders VRIJWILLIGERS zijn, die zich volledig kosteloos in hun vrije tijd willen engageren/inzetten voor jongeren. Wij menen namelijk dat het engagement van vrijwilligers steeds veel groter en intenser is dan dat van betaalde monitoren en reisleiders.

WELKE BEGELEIDING VOOR JOU

Je kiest zelf (in samenspraak met je ouders) de mate van begeleiding op je vakantie, afhankelijk van de leeftijdsgroep waarvoor je inschrijft. Specifieke informatie over deze begeleiding vind je terug op de infopagina’s per leeftijdsgroep op onze website. De leeftijden van de verschillende groepen overlappen elkaar, aangezien er bijvoorbeeld voor de ene 16-jarige waarschijnlijk een andere vorm van begeleiding gewenst is dan voor de andere 16-jarige.

BOEKEN

  • Via post of e-mail, bij voorkeur gebruikmakend van het boekingsformulier dat je kan downloaden op onze website. Je ontvangt een bevestiging met prijsopgave per e-mail en krijgt dan nog 24 uur bedenktijd! 
  • Met het online boekingsformulier op onze website. Je ontvangt een bevestiging met prijsopgave per e-mail en krijgt dan nog 24 uur bedenktijd! 
  • Telefonisch. Onze medewerkers helpen je graag verder. Je ontvangt een bevestiging met prijsopgave per e-mail en krijgt dan nog 24 uur bedenktijd! Enkel mogelijk voor boekingen van max. 2 personen.
OPGELET: Bij boekingen minder dan 2 weken voor afreis vervalt de bedenktijd van 24 uur

Elke boeking is definitief bij ontvangst op ons kantoor. Je krijgt zo snel mogelijk (meestal binnen 5 dagen) je reiscontract (tevens factuur) toegestuurd via e-mail.
 
Hoewel artikel 80 van de wet van 14 juli 1991 (en later vervangen door de wet van 6 april 2010) betreffende de handelspraktijken en de voorlichting en bescherming van de consument bij de verkoop op afstand in een termijn van veertien kalenderdagen voorziet waarbinnen de consument de overeenkomst kan verzaken is dit verzakingsrecht niet van toepassing op de contracten gesloten via onze websites
 
Ingevolge het KB van 18 november 2002 worden overeenkomsten op afstand betreffende diensten voor logies, vervoer, reizen, het restaurantbedrijf en vrijetijdsbesteding onder bepaalde voorwaarden uitgesloten van het toepassingsgebied van de artikelen 79 en 80 van de wet van 14 juli 1991 betreffende de handelspraktijken en de voorlichting en bescherming van de consument.
 
Deze uitzondering voor de toeristische sector werd ingegeven door de specificiteit van de in deze sector geleverde diensten en is in overeenstemming met de Europese richtlijn 97/7/EG van 20 mei 1997 betreffende de bescherming van de consument bij op afstand gesloten overeenkomsten die in artikel 3.2 eveneens een uitzondering voorziet voor diensten betreffende logies, vervoer, reizen, het restaurantbedrijf en de vrijetijdsbesteding.
 
“DE CONSUMENT BESCHIKT NIET OVER HET RECHT OM VAN DE AANKOOP AF TE ZIEN.”

BETALEN

Je kan overschrijven op het rekeningnummer van Jongerentravel.be/JTNext.be:
 
  • KBC:  IBAN: BE44 7330 0485 1545  //  BIC: KREDBEBB
 
met vermelding van de gestructureerde mededeling die je op het reiscontract terugvindt (geen naam, hoofdboeker, periode, … vermelden, beperk je tot de gestructureerde mededeling)! Je mag slechts betalen als je reeds in het bezit bent van je reiscontract!!! Het voorschot (min. 250 euro) moet je onmiddellijk na ontvangst van je reiscontract betalen. Het saldo betaal je ten laatste 6 weken voor vertrek (de precieze uiterste betaaldatum staat op je reiscontract). Je krijgt hiervoor GEEN aparte herinnering!
 
Wanneer we je betaling correct ontvangen, krijg je hiervan geen bevestiging. Mocht er een probleem zijn met je betaling dan nemen wij contact op met jou.

Boek je met minstens 10 personen samen een reis van Jongerentravel.be/JTNext.be, dan ontvang je volgende voordelen:

  • 5 euro korting per persoon (je krijgt gratis individuele administratie, je moet dit wel zelf aanvragen tijdens de boeking).
  • Gratis vervanging van 1 reiziger tot ten laatste 2 weken voor afreis (normale kost 75,- euro + administratiekosten).

Globers / Young Free Spirit / Free Spirit (+16) / JTNext (+18)

Globers: 12-13 jaar = 1ste & 2de middelbaar
14-15 jaar = 3de & 4de middelbaar
 
Young Spirit: minimumleeftijd 15 jaar op dag vertrek!
Free Spirit: minimumleeftijd 16 jaar op dag vertrek!
JT Next: minimumleeftijd 18 jaar op dag vertrek!
De minimumleeftijd voor al deze groepen is zeer strikt en kent maar 1 uitzondering: wanneer je met een groep van minstens 4 personen boekt en 1 reiziger heeft de vereiste minimumleeftijd niet (maar verjaart nog wel binnen hetzelfde jaar), dan mag hij/zij toch aansluiten bij deze groep. Onze maximumleeftijd daarentegen is enkel een richtleeftijd. Hiervan mag afgeweken worden.
  • Globers: Ski- of Snowboardlessen (voormiddag) en snowfun* (namiddag) zijn steeds inbegrepen.  U als ouder kan de snowfun annuleren voor de leeftijdsgroep 14-15 jaar, op voorwaarde dat zij een voldoende hoog niveau ski/snowboard hebben.
  • Young Spirit: Ski- & snowboardlessen (voormiddag). U als ouder kan de lessen annuleren tot 1 maand voor afreis, op voorwaarde dat de jongeren een voldoende hoog niveau ski/snowboard hebben.
  • Free Spirit, Limited en JT Next: kan lessen bijboeken, deze gaan door bij voldoende inschrijvingen (min. 6).

De lessen worden gegeven door onze eigen Nederlandstalige ski- en snowboardmonitoren (of moet anders vermeld staan).  De groepjes worden zo klein mogelijk gehouden en worden ingedeeld naargelang niveau (beginners, half-gevorderden, gevorderden).

Om veiligheidsredenen verplichten we al onze reizigers een valhelm te dragen!

*snowfun: In de namiddag draait alles om 'fun' op de piste.  De monitoren organiseren leuke activiteiten: skisafari, freestyle, wedstrijdjes, fotozoektocht, ... dit allemaal met de ski's/het board aan onze voeten.  De groepen worden gemixt zodat vrienden 's middags samen kunnen blijven!

 

GLOBERS:   maaltijden zijn steeds inbegrepen. 
YOUNG Spirit: maaltijden zijn steeds inbegrepen.
FREE SPIRIT & JT NEXT: bij verblijf in hotel zijn de maaltijden inbegrepen.  Bij verblijf in appartement zijn de maaltijden niet inbegrepen.
Bij de prijzentabel staat telkens vermeld welke maaltijden inbegrepen zijn in de prijs van de reis.

Wat zijn foodpacks?

Op de aankomstdag ontvang je van ons een met zorg ingepakt ‘voedselpakket’. De inhoud van het foodpack vind je bij de beschrijving terug.  De foodpacks bevatten eenvoudig te bereiden maaltijden.
Jongerentravel.be/JTNext.be stelt alles in het werk om van jouw vakantie een succes te maken. Helaas, in uitzonderlijke gevallen, zijn er, ondanks onze inspanningen, toch nog problemen. Wij willen vanzelfsprekend dat je tevreden terugkeert naar huis, maar dit kan enkel als onze monitoren/reisleiders op de hoogte zijn van jouw ontevredenheid!
Wij maken hierin onderscheid tussen de leeftijdsgroepen:
  • Jeugdreizen (Globers/Young Spirit): onze monitoren staan steeds klaar voor de jongeren. Gelieve je zoon/dochter op het hart te drukken dat zij zich onmiddellijk tot hun monitor moeten wenden als zij zich ergens niet goed over voelen of ergens ontevreden over zijn. Alleen zo kan er een oplossing gevonden worden.
  • Jongerenreizen (Free Spirit & Limited / JTNext): bij ontevredenheid of klachten over de reis in het algemeen moet je dit onmiddellijk kenbaar maken aan de reisleiding. Ben je ontevreden met of heb je klachten over de accommodatie, dan moet je de accommodatieverschaffer (immokantoor, receptie van het hotel, …) hier onmiddellijk van op de hoogte brengen. Op het moment zelf kan er aan welke klacht dan ook héél vaak wat gedaan worden, terwijl dit achteraf niet meer mogelijk is. Wanneer je probleem niet naar wens wordt opgelost, moet je je klacht tijdens de reis noteren en dit laten ondertekenen door één van onze reisleiders. Bij thuiskomst kan je deze klacht dan aangetekend aan ons toesturen en wij zullen deze verder behandelen. Klachten die niet ondertekend zijn door minstens één van onze reisleiders kunnen na afloop in België niet in behandeling genomen worden.
WEEKREIZEN: Al onze prijzen zijn inclusief skipas 6 dagen (van zondag tem. vrijdag), of dit moet anders vermeld staan bij de reis.
SHORTSKI'S:    Al onze prijzen zijn inclusief skipas 3 dagen of dit moet anders vermeld staan bij de reis.

Elektronische skipas

In sommige skigebieden ontvang je een elektronische skipas. Hiervoor dient € 2 à € 3 cash te worden betaald ter plaatse. 

SKIPASUITBREIDING

Onze reizen zijn inclusief de basis-skipas.  Voor sommige vakanties kan je je skipas uitbreiden voor een groter gebied, bv. Les Menuires, Val Thorens, uitbreiding naar Les 3 Vallées.

Waarom materiaal huren bij Jongerentravel/JTNext?

 

  1. Prijs: je huurt aan een waanzinnige prijs, omdat je meegeniet van een groepstarief
  2. Kwaliteit: omdat we alleen het beste willen voor onze klanten, werken we al vele jaren samen met Skiset & Intersport, al jaren de top in Europa voor huur materiaal.
  3. Merken: al het materiaal is uitsluitend van topmerken: Lacroix, Volant, Rossignol, Salomon, Burton, Nitro, Ride, …
  4. Zekerheid: Al het materiaal wordt ter plaatse gehuurd. Zitten bv. je boots/ skischoenen toch niet zo goed, dan wip je terug even binnen om een ander model te kiezen!

AL ONZE REIZIGERS MOETEN VERPLICHT EEN VALHELM DRAGEN!!

In de plaatselijke skiverhuur sluit je een bijkomende verzekering af voor je gehuurd materiaal. De prijs bedraagt ongeveer € 10 à € 15 per week. Je betaalt ter plaatse wanneer je je materiaal afhaalt.

Bijvoorbeeld: worden je ski’s of je snowboard gestolen betaal je zonder verzekering bedragen tussen € 400 en € 1000. Mét verzekering betaal je een bedrag tussen € 150,- en € 350 (afhankelijk van merk, leeftijd, type, ... van het materiaal). Draag dus zeker zorg voor de spullen die je huurt en houd ze steeds goed in de gaten!

Bij elke reis kan je een extra reis- en/of annuleringsverzekering afsluiten. Wij hebben hiervoor een samenwerking afgesloten met Protections Travel Insurance.

 U hebt de keuze uit volgende verzekeringen: 

Bijstandverzekering: 29 euro
De verzekering is geldig vanaf datum vertrek tot datum terugkeer reis. Deze 
verzekering dekt o.a. medische kosten, kosten transport/repatriëring,… 
 
Annulatieverzekering: 29 euro. 
De verzekering is geldig vanaf de datum van reservatie tot de einddatum van de 
reis. Deze verzekering dekt, mits geldige reden, de terugbetaling van de 
verschuldigde annulatiekosten, met uitsluiting van de dossierkosten. 
Onder geldige annulatiereden vallen alle gebeurtenissen die je niet van tevoren 
had kunnen voorzien (in grote lijnen), o.a. ziekte, ongeval, sterfgeval, ontslag, 
afsluiten arbeidscontract, herexamen/2de zit, annulatie van uw metgezel… 
 
Reis- en annulatieverzekering.: 39 euro. 
De combinatie van beide verzekeringen. 
 
De voorwaarden van Protections Travel Insurance kan u hier raadplegen

Uiteraard heeft elke boeker vrije keuze van verzekeringsmaatschappij.

De brochures en website worden opgemaakt met de grootste nauwkeurigheid. De vermelde omschrijvingen en foto's worden aangeleverd door de respectievelijke hoteliers. Voor kennelijke druk- of zetfouten kan Jongerentravel.be nooit aansprakelijk gesteld worden. De vermelde regimes kunnen eventueel ter plaatse op initiatief van de hotelier licht aangepast worden in functie van hotelbezetting of andere factoren (weersomstandigheden, …). Indien wij voor afreis afwijkende informatie over faciliteiten of services van een hotelier ontvangen, brengen wij je hiervan op de hoogte dmv. een erratum. Eventuele errata kunnen nooit aanleiding geven tot een klacht of vergoeding tenzij het een essentiële voorwaarde van de reisovereenkomst betreft en als dusdanig op het contract bij reservatie vermeld werd.

Wanneer blijkt dat een reiziger door zijn gedrag of houding of door het niet bij zijn boeking verstrekken van medische gegevens betreffende zichzelf hinder of overlast oplevert of kan opleveren, zodanig dat een goede uitvoering van de reis naar ons oordeel in sterke mate wordt bemoeilijkt, de reis van de andere reizigers in ernstige mate wordt bemoeilijkt of deelnemers of monitoren hierdoor in gevaar gebracht worden, kan deze deelnemer van (verdere) deelname worden uitgesloten. Zo zal ondermeer bij vaststelling van het bezit of het gebruik van drugs, of bij vaststelling van overmatig gebruik van alcohol, bij het gebruik van geweld, betrokken reiziger onmiddellijk uitgesloten worden van verdere deelname aan de vakantie. De reiziger of bij minderjarigen, zijn ouders, dient/dienen onmiddellijk te zorgen voor het vertrek vanuit het skioord. Indien het minderjarigen betreft en deze minderjarige op verzoek van de ouders moet vergezeld worden tijdens zijn terugkeer, dienen eveneens alle onkosten van de vergezellende monitor te worden vergoed door de betrokken reiziger of zijn ouders. Indien de ouders van de minderjarige beslissen dat zij zelf de betrokken deelnemer zullen afhalen in het skioord, dient dit onmiddellijk te gebeuren, zoniet kan alsnog beslist worden de deelnemer terug te zenden, of deze te verwijderen. Bij onbereikbaarheid van de ouders, onmiddellijk na de vaststelling en mededeling van de feiten, of indien de ouders beslissen hun kind(eren) niet af te halen zal (zullen) deze deelnemer(s) door Het Reishuis.be uit de groep worden verwijderd en mogelijk worden teruggebracht. Bij elke uitsluiting, om welke reden ook, zullen alle kosten voortvloeiende uit de uitsluiting, ten laste vallen van de ouders zoals ondermeer alle gsm-overleg en oproepen van hoofdmonitor en monitoren, verplaatsingen, kosten secretariaat en directie, kosten touroperator, kosten tolk, enz. Bij elke uitsluiting zullen minimaal €300 kosten aangerekend worden per uitgesloten reiziger. 
Door deelname aan onze reizen geef je automatisch toestemming dat gemaakte foto’s / beelden van tijdens de reis gebruikt mogen worden voor commerciële doeleinden binnen onze organisatie. 
 
Sta je op een foto op één van onze websites of op onze sociale media (vb: Facebook, Twitter,…) en wil je liever dat deze verwijderd wordt. Laat het ons dan weten via info@jongerentravel.be en dan verwijderen we deze zo snel mogelijk!
 

Waarom kiezen voor JT Next +18