FAQ

Maaltijden en dranken tijdens de autocarreis zijn niet inbegrepen. Je zorgt zelf voor een lunchpakket. De autocars stoppen ook regelmatig als je onderweg iets wil kopen (hiervan kan afgeweken worden wegens omstandigheden, bv. overvolle parkings). Op de autocars wordt er frisdrank, water, bier en vaak kleine snacks verkocht aan democratische prijzen. Het meenemen van eigen alcoholische dranken op de autocar is niet toegelaten.

Neen, zij zijn eveneens welkom. Meer nog, wij vinden dit juist erg positief. Zo kunnen uw kinderen (beter) Nederlands leren en worden de andere jongeren van de groep ook aangemoedigd om zich ook eens uit te drukken in een andere taal.

Je kan ons telefonisch contacteren, elke werkdag tussen 10u00 en 18u00 en op zaterdag tussen 10u00 en 13u00 op het nummer 015/690 500. Je kan ons ook steeds een e-mail sturen op info@jongerentravel.be.

Je vindt ons ook terug op Facebook.

Algemeen

Onze kantoren

Kantoor Mechelen Kantoor Antwerpen
Liersesteenweg 441 Jan Van Rijswijcklaan 258
B-2800 Mechelen B-2020 Antwerpen

ma-vrij: 10.00u - 18.00u ma-vrij: 10.00u - 18.00u
zat: 10.00u -13.00u

Per telefoon

Kantoor Mechelen: 015 690 500
Kantoor Antwerpen: 03 291 17 15

Per fax

Fax: 015/636.135

Per e-mail

info@jongerentravel.be

Sinds een aantal jaren maken wij geen brochures meer. Je kan het volledige aanbod wel steeds terugvinden op onze website!

Natuurlijk! Je bent meer dan welkom op volgende momenten:
 
  • Maandag tot vrijdag: van 10u00 tot 18u00 
  • Zaterdag: van 10u00 tot 13u00 (enkel kantoor Antwerpen geopend!) 

Het Reishuis

Kantoor Mechelen 
Liersesteenweg 441 
2800 Mechelen 
Tel.: 015 690 500 

Kantoor Antwerpen 
Jan Van Rijswijcklaan 258 
2020 Antwerpen 
Tel.: 03 291 17 15 

Je kan ons ook steeds telefonisch of via e-mail (info@jongerentravel.be) contacteren.

KBC: 733-0048515-45
IBAN: BE44 7330 0485 1545
BIC: KREDBEBB

We kunnen het je niet vaak genoeg op het hart drukken: als je een overschrijving aan ons doet, vermeld dan ALTIJD de gestructureerde mededeling die je ook op je reiscontract vindt. Alleen zo wordt je betaling automatisch aan je reiscontract gelinkt en vermijd je dat je aanmaningen krijgt.

Een reis boeken & betalen

Het lidgeld van 15 euro wordt aangerekend om de werking van Sports4Fun vzw te ondersteunen. Dit is het opleidingscentrum van onze monitoren, die allemaal vrijwilligers zijn! Het lidgeld wordt jaarlijks aangerekend, per gezin. Een jaar loopt van 1 september tot 31 augustus.  

Al onze vakanties worden begeleid door ons eigen Jongerentravel-monitorenteam. Deze monitoren worden opgeleid en ernstig geselecteerd door het monitoren- en opleidingscentrum sports4Fun vzw. De selectie gebeurt op basis van ervaring in het jeugdwerk en/of reiswerking of het bezit van een diploma of attest onderwijs, jeugdwerking, sport, …  

Al onze monitoren zijn vrijwilligers, die zich volledig kosteloos in hun vrije tijd willen engageren voor jongeren.
  • Via fax, post of e-mail, gebruikmakend van het boekingsformulier (kan je downloaden in de eerste stap van de online boekingsmodule).
  • Met de online boekingsmodule op onze website. Je ontvangt een bevestiging met prijsopgave per e-mail en krijgt dan nog 24 uur bedenktijd (Opgelet, niet van toepassing op lastminutes - reizen die binnen 14 dagen aanvangen/!
  • Telefonisch. Onze medewerkers helpen je graag verder!

    Elke boeking is definitief bij ontvangst op ons kantoor (uitgezonderd online boeking meer dan 2 weken voor afreis: 24 uur bedenktijd). Je krijgt zo snel mogelijk (meestal binnen 7 dagen) je reiscontract toegestuurd/doorgemaild. Elke boeking moet eerst intern worden nagekeken. Daarna ontvang je van ons een reiscontract waarmee wij je boeking bevestigen.


Natuurlijk! Dat is absoluut geen probleem! Tijdens je vakantie leer je immers veel leeftijdsgenoten kennen! Wanneer je je alleen inschrijft, schrijf je je in als beddenboeker. Je reserveert dan geen kamer voor jezelf, maar een bed in een kamer die je deelt met andere beddenboekers. Jongens en meisjes worden wel apart gehouden.

Voor sommige vakanties is het ook mogelijk om een singlekamer te boeken. Indien dit mogelijk is, staat deze kamer ook mee vermeld in de prijzentabel.

Boekingen tot en met 2 personen worden telefonisch aanvaard. Zorg dat je zeker alle nodige gegevens van jezelf en je eventuele medereiziger bij de hand hebt.

Kleine wijzigingen (een extra bijboeken, een fout in je naam of adres, je maaltijdformule veranderen, ...) mag je telefonisch doorgeven. Grote wijzigingen (een persoon extra, periode wijzigen, ...) moeten schriftelijk (e-mail naar info@jongerentravel.be) aangevraagd worden. Je ontvangt van ons een bevestiging indien de wijziging mogelijk is.

Je mag een annulatie telefonisch melden, maar bij een annulatie moet je ons ook altijd schriftelijk op de hoogte brengen. Bij een annulatie zonder verzekering volstaat het om een e-mail te sturen. Bij een annulatie met verzekering, is je annulatie pas officieel als je ons een aangetekend schrijven stuurt.

  • Kies je bestemming en/of thema aan de hand van de reiszoeker. 
  • Klik op de foto van het kamp/het hotel van jouw keuze in het midden van je scherm. 
  • Kies in het menu voor het tabblad 'PRIJZEN'. 
  • Selecteer in de prijzentabel de prijs die overeenkomt met de periode en het kamertype dat je wenst te boeken. 
  • Nu krijg je rechts van prijzentabel een overzicht van jouw selectie en de prijs.  

Wanneer je een kamp boekt, krijg je, voor het definitief doorsturen van je boeking, ook de totaalprijs van de boeking te zien. Hier komen geen extra kosten meer bij.

Kortingen zijn enkel van toepassing wanneer je ze tesamen met je boeking aanvraagt. Voor kortingen met een code is er een veld voorzien in de online boekingsmodule. Voor kortingen zonder code (MAKS leerlingenkaart, lerarenkaart, ...) moet je ons binnen de 24u na je boeking ook het bewijs voor je korting bezorgen (dus een kopie van je MAKS leerlingenkaart, van de lerarenkaart van één van je ouders, ...).

Heb je een reischeque, dan vermeld je het nummer van de reischeque in het juiste veld van de online boekingsmodule of je bezorgt ons je originele cheque binnen de 24u na je boeking!

Kortingen, voordelen, promoties, ... zijn nooit cumuleerbaar, tenzij anders vermeld.

De hoofdboeker is in de eerste plaats de persoon die alle gegevens van de medereizigers verzamelt en de volledige boeking aan ons bezorgt. Uiteraard doet de hoofdboeker dit pas wanneer hij/zij 100% zeker is dat alle medereizigers ook effectief aan de reis zullen deelnemen.

De hoofdboeker is ook de persoon die door ons gecontacteerd wordt voor algemene vragen i.v.m. de boeking, of wanneer gegevens van een medereiziger niet blijken te kloppen.

Wanneer je met de groep kiest voor gemeenschappelijke facturatie (zie ook verder in de FAQ) is de hoofdboeker ook de enige persoon die aan ons betalingen mag doen. Hij/zij zorgt dat de medereizigers hun deel correct aan hem/haar betalen.

De hoofdboeker is altijd een van de medereizigers en kan geen ouder of derde zijn.

Verzekeringen

De reisbijstandsverzekering omvat volgende risicodekking: ongevallen, repatriëring, onderbreking, schade, diefstal, ...  Bij aanvraag van een verzekering dienen de polisvoorwaarden vooraf te worden nagelezen ter goedkeuring. Elke boeker beschikt over vrije keuze van verzekeringsmaatschappij.

Indien je een reisbijstandsverzekering boekt via Jongerentravel ben je verzekerd bij Protection Travel Insurance. Klik hier om de voorwaarden te raadplegen.

Jongerentravel werkt samen met Protections Travel Insurance. De contactgegevens en wat er juist wordt gedekt door de verschillende verzekeringen die Protections Travel Insurance aanbiedt kan je hier terugvinden.

Je bent niet verplicht om een verzekering te nemen, maar wij raden dit wel steeds aan (zeker wanneer je met het vliegtuig reist, want vliegtuigtickets zijn altijd no-refund en worden dus nooit terugbetaald!). Indien je de reis moet annuleren (omwille van vb. ziekte), kunnen de annulatiekosten zeker kort voor vertrek, hoog oplopen. Indien je een annulatieverzekering hebt geboekt en de reden van annulatie valt onder de voorwaarden van de verzekering, dan komt de verzekeringsmaatschappij tussen in de kosten. Zonder verzekering zijn de annulatiekosten volledig voor jouw rekening.

Hetzelfde geldt voor de reisbijstandsverzekering. Met verzekering kan de verzekeringsmaatschappij tussenkomen in de kosten, zonder verzekering niet.

Het is uiteraard steeds mogelijk dat je al verzekerd bent (een heleboel gezinnen hebben thuis vb. een jaarpolis). Dan hoef je niet nog eens een verzekering via Jongerentravel te boeken.

Men denkt vaak dat na het afsluiten van een annulatieverzekering, een reis kosteloos geannuleerd kan worden. Dit is niet het geval! De dekking van een annuleringsverzekering gaat in zodra deze besteld is. Je kan echter alleen aanspraak maken op deze verzekering indien de volledige reissom voldaan is. Een annulatieverzekering dekt ook niet elke annulatiereden. Om te weten wanneer een annulatieverzekering van toepassing is verwijzen wij naar de voorwaarden van onze verzekeraar .

Om in detail te weten wat onze reisbijstand- en/of annulatieverzekering dekt, verwijzen wij naar de voorwaarden van onze verzekeraar die je hier kan raadplegen.

Waarom kiezen voor Free Spirit LIMITED